דיני בנקאות
הבנק מבחינתנו הוא המקום בו אנו מבצעים פעולות יומיות כלכליות וההתמודדות איתו נדמית כפשוטה, נהירה ובטוחה. אך לא כך העניין הנוגע לתביעות בנקאיות: לאלה שאינם מורגלים בכך (אפשר לומר שאלה הם רובנו), התמודדות עם תביעה בנקאית היא עניין זר שמומלץ ואף רצוי לבצע בסיוע עו"ד מומחה שמכיר את תחום הבנקאות על בוריו.
אז מה הם בעצם דיני בנקאות? בקצרה: הפרת חובת האמון והנהלים מצד הבנק כלפי הלקוח, או הימצאות הבנק במצב של ניגוד אינטרסים ללא יידוע של הלקוח.
ביתר פירוט: היחסים בין בנק ללקוחותיו בנויים על אמון שאלה רוחשים לבנק. הבנק מחויב לנאמנות כלפי לקוחותיו יחד עם נקיטת משנה זהירות בכל הנוגע להתעסקות עם כספיהם. במידה והבנק מפר את חובותיו, לקוחותיו רשאים לתבוע ולהילחם עבור זכויותיהם.
בעשור האחרון ייצג עו"ד ויצמן במאות תביעות כנגד הבנקים, במגוון רחב של נושאים.
העדר הסבר על חתימות, ביטול הגבלה של בנק ישראל, מתן אשראי מופרז, וכן טעויות רבות שבנקים עשו וניסו לגלגל את האחריות על הלקוחות שלא כדין.
המסקנה, אם קיבלתם תביעה מהבנק, כדאי לגשת לייצוג מקצועי, ולא לקבל את התביעה כמובן מאליו.
ראיתם שבנק פעל שלא כדין והסב לכם נזק? שווה לבדוק אם יש עילה לתביעה כנגד הבנק.